tisdag 14 augusti 2012

Helgen som förändrade allt

Den här helgen förändrade verkligen allt. Den satte livet på rätt kurs och jag fick fokus på det som verkligen betyder nått. Jag älskar att vara ute i naturen, röra på kroppen och må bra. Gärna tillsammans med familjen men även för att få egentid. Helt plötsligt känns det inte lika viktigt att köpa nya kjolar och halsband längre för det är inte det jag mår bra av och därför ska jag prioritera annat. Men det är svårt att tänka så, i alla fall en längre tid. Jag ger ofta upp när det blir för många motgångar, när bilen gått sönder och alla sparpengar får användas för att laga den istället för att köpa det där vi sparat pengarna till. Men jag vill verkligen förändra vårt beteende, ha en trygg ekonomi och lägga pengarna på utrustining så att vi kan ha ett bra liv alla veckor om året. Att resa är sjukt najs men jag prioriterar det inte, jag vill hellre ha hög livskvalité i flera månader istället för bara en vecka. Så nu ska jag försöka börja spara pengar, inte så lätt när man har ett nytt företag som kostar mycket att driva. Jag har en vision, jag vill lära barnen det fantastiska med naturen. Både havet, skogen och öppna vidder. Så numera ser min önskelista ut så här:






.. och en våtdräkt såklart! Frågan är bara hur länge den kommer se ut så, hur snabbt man kommer in i rutinerna och behöver pigga upp sig själv med en ny kjol eller vad det nu kan vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar